minnen till tusen


En bild från Jennifers och mitt kändisparty för hur många år som helst sen

Sjukt härlig dag! Det var faktiskt värt att gå upp tidigt för dagen blev så lång. Jag sov alltså hos Saga igårkväll. Vi var ganska lame men det var väldigt mysigt. Sen vare upp klockan halv åtta.. vare tänkt att vi skulle gå upp i alla fall men det blev snarare tio över eller nått sånt. Så, bråttom bråttom iväg till Finntorp där vi (trodde?) att vi skulle sjunga i band. Men helt dött vare där. Efter nån minut kom Emma som sjunger efter oss. Vi satt där utanför, eftersom det var låst, ganska länge då jag tillslut sa "det kanske inte var här vi skulle vara". Och så sant. Jag tog upp lappen och kollade och vi skyndade iväg till Alphyddan 1 ist. Där vare full gång. Vi började ganska direkt. Jag och Saga fick (som tur var) sjunga tillsammans. Vårat gäng var ngra störiga små killar som överröstade oss helt med sina insain-trummor. Både ont i hals och öron lämnade vi stället och drog in till stan. Där tog vi en snabbfika men åkte sedan hem ganska direkt. När jag kom hem hade klockan bara hunnit bli 13.00. Naajs. Det var bara ut i solen och läsa Ondskan. Varmare och varmare blev det och var fick klä av mej mer och mer. Porrigt värre det där lät... Jag kan lova att det mista jag hade på mej var ett långt linne.. bara så att ni vet. Medans jag låg där och stekte så tog jag igen rejält på läxan. 40 sidor tror jag att jag hann läsa. Efter det åkte jag, brorsan och mamma iväg för att göra det jag har kommit hem ifrån nu. Det är nämligen så att jag och min bror var för tio år sen med i en kör där vi sjöng bl.a Lennart Helsings ABC-låtar. Vi sjöng då dom här låtarna på hans 80-års kalas och nu är det dax igen. Vi ska, nu på tisdag ta upp samma låtar och sjunga på hans 90-års dag utanför Klara kyrka vid medborgarplatsen. När vi skulle repa idag trodde jag inte att jag skulle komma ihåg någonting, men otroligt nog så fanns det där. Fick rysningar när jag sjöng. Vilka minnen alltså!
Oj, jag tror att det blev rekord på längst inlägg där alltså. Tack för din tid!


Kramar A. <3


Kommentarer
Postat av: Agnes

Sv: hehe, det vet jag inte riktigt, det är ju alltid fint med Lax:D

2009-05-18 @ 08:32:42
URL: http://agneesh.blogg.se/
Postat av: Emil

Jag är ledsen att "vissa" tog åt sig lite väl mycket av mitt kommentar förut men jag måste ändå säga... fail... haha ledsen men annars verkade det ju som en ganska trevlig dag... eller?

2009-05-18 @ 21:09:36
Postat av: Astrid

hmm.. OKEJ den va ganska fail men det var inte poängen i mitt inlägg så kom inte och förstör!!

(nu när jag läser det igen så märker jag faktiskt att den va asfail..)

2009-05-20 @ 15:41:15
URL: http://astridd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0